Organizatorem programu „IT for SHE 2025” jest Fundacja Edukacyjna Perspektywy. Kontakt i sposób porozumiewania się z Organizatorem: komunikacja elektroniczna za pośrednictwem adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Definicje

IT for SHE 2025 / Program - Półroczny program mentorski przeznaczony dla studentek, doktorantek i absolwentek kierunków informatycznych, ścisłych, nowych technologii. Udział w projekcie jest bezpłatny, dostępny zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie, w czasie i miejscu wskazanym przez Organizatora, z uwzględnieniem spotkań w formie on-line.

Formularz zgłoszeniowy (Formularz): interaktywny formularz dostępny na stronie http://www.itforshe.pl/pl/#program-mentoringowy, za pośrednictwem którego Mentorowane zgłaszają chęć wzięcia udziału w Programie.

Regulamin: niniejszy regulamin, stanowiący jednocześnie odpowiednio ogólne warunki Umowy Uczestnictwa.

Strona (internetowa): strona internetowa Organizatora, znajdująca się pod adresem http://www.itforshe.pl/pl/#program-mentoringowy, na której umieszczone są informacje na temat organizowanego Programu IT for SHE 2025.

Mentrowana/Uczestniczka (l. mn.: Mentorowane/Uczestniczki): pełnoletnia kobieta posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, biorąca udział w Programie IT for SHE 2025 w celach określonych jako wizja programu IT for SHE 2025.

Mentor/Menotrka: kobieta lub mężczyzna, wskazana/-y przez Organizatora, która/-y wspiera merytorycznie Mentorowaną poprzez świadczenie sesji mentoringowych przez czas trwania programu IT for SHE 2025 (czerwiec-grudzień).

Mentoring: cykl indywidualnych rozmów merytorycznych między Mentorowaną a Mentorem/Mentorką, z minimalną częstotliwością  1 godziny zegarowej raz na miesiąc przez cały czas trwania Programu  IT for SHE 2025.  Program spotkań ma charakter indywidualny ustalony wspólnie przez parę mentorską bazując na potrzebach i celach Mentorowanej.

Zasady ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady udziału w Programie mentoringowym IT for SHE 2025.
  2. Mentorowane zobowiązane są podczas udziału w Programie  IT for SHE 2025 do postępowania zgodnie z zasadami współżycia społecznego, zachowania dobrych obyczajów, w szczególności nieutrudniania i niezakłócania innym Mentorowanym swobodnego udziału w Programie  IT for SHE 2025.
  3. Aplikować do Programu mogą również kobiety, które brały udział we wcześniejszych edycjach.
  4. Mentorowane podczas uczestnictwa w Programie korzystają̨ z własnego sprzętu komputerowego. Organizator nie odpowiada za używane przez Mentorowane oprogramowanie oraz za możliwe problemy techniczne z tym związane.
  5. Mentorkami i Mentorami w programie „IT for SHE 2025” są wybitne osoby pracujące w firmach technologicznych w obszarach IT, nowych technologii itp.
  6. Mentorowanymi w Programie „IT for SHE 2025” są kobiety -  studentki i absolwentki kierunków informatycznych, ścisłych, nowych technologii z obszaru STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), a także kobiety wykazujące zainteresowanie, osiągnięcia i działania związane z w/w obszarami, zainteresowane rozwojem pod okiem Mentorki/Mentora.
  7. Program przeznaczony jest dla (przede wszystkim) studentek kierunków informatycznych i pokrewnych Lista przykładowych kierunków znajduje się na https://www.stypendiadladziewczyn.pl/pl/lista.
  8. Czas trwania programu (wraz z relacją mentorską): czerwiec - grudzień 2025.
  9. Chęć udziału w programie wyraża się poprzez zaaplikowanie do wybranego mentora/mentorki, na http://www.itforshe.pl/pl/#program-mentoringowy .
  10. Każda Mentorowana może wybrać jednego Mentora/Mentorkę, z którym chciałaby współpracować w trakcie Programu. W formularzu może również wybrać Mentora/Mentorkę, z którym chciałaby współpracować w drugiej kolejności.
  11. Głównym efektem programu „IT for SHE 2025” jest rozwój Uczestniczek w obszarach wymienionych w pkt. 6 w zakresie zdefiniowanym na początku programu w Celu, np. zbudowanie ścieżki kariery, rozwój potencjału przywódczego i kompetencji technologicznych, nauka nowych narzędzi i technologii, a konsekwencji -  zwiększenie ich szans na rynku pracy.
  12. Udział w programie dla Mentorowanej jest bezpłatny, nie licząc kosztów dojazdu na (ewentualne) spotkania stacjonarne, które Mentorowana pokrywa we własnym zakresie.
  13. Mentorki i Mentorzy nie otrzymują wynagrodzenia za udział w programie.
  14. Celem programu jest wsparcie kobiet - studentek, doktorantek, absolwentek studiów technicznych i ścisłych (przede wszystkim), zainteresowanych technologiami, IT i pokrewnymi.
  15. Oficjalnym językiem komunikacji w Programie jest język polski.
  16. Osoby aplikujące zostaną poinformowane drogą mailową o wynikach rekrutacji i o tym, z którym Mentorem/Mentorką będą współpracować.
  17. Wybór Mentora/Mentorki w formularzu zgłoszeniowym jest propozycją rejestrującej, z kim chciałaby współpracować. Nie gwarantujemy połączenia par mentoring wg. deklaracji. Zastrzegamy sobie prawo do połączenia par mentoringowych zgodnie z naszym zdaniem najbardziej odpowiadającymi kompetencjami przyszłej Mentorowanej i Mentora/Mentorki.
  18. Spotkanie Inaugurujące (spotkanie par mentoringowych) zostanie zorganizowane 4 czerwca br. w Warszawie podczas konferencji Perspektywy Women in Tech Summit.
  19. Dalsze kontakty pomiędzy Mentorem/Mentorką a Mentorowaną będą rozwijać się nieformalnie i indywidualnie w poszanowaniu indywidualności i potrzeb obydwu stron.
  20. Pary mentoringowe pracować będą nad rozwojem mentee w ramach celów wyznaczonych na Spotkaniu Inaugurującym.
  21. Program Mentoringowy zakończy się prezentacją pracy par mentoringowych podczas Spotkania Finałowego, które odbędzie się w Bukowinie Tatrzańskiej w grudniu podczas Women in Tech Camp.
  22. Wszystkie uczestniczki programu zostaną poproszone o jego ewaluację.
  23. Organizator zastrzega sobie możliwość wcześniejszego wyłączenia możliwości aplikacji do Mentora/Mentorki, do którego wpłynęło bardzo dużo zgłoszeń - zachęcamy do jak najwcześniejszego aplikowania!
  24. Mentorowane (uczestniczki) będą proszone o wypełnienie kilku nie anonimowych ankiet ewaluacyjnych w dowolnym momencie trwania Programu oraz nie później niż w ciągu miesiąca po jego zakończeniu. Mentorowane otrzymają link do ankiety bezpośrednio na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail. Wypełnienie ankiet ewaluacyjnych jest obowiązkowe.
  25. Mentorzy/-ki będą proszeni o wypełnienie kilku (nie)anonimowych ankiet ewaluacyjnych w dowolnym momencie trwania Programu oraz nie później niż w ciągu miesiąca po jego zakończeniu. Mentorzy otrzymają link do ankiety bezpośrednio na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail. Ewentualne cytaty z ankietach mogą być wykorzystane w celach promocji programu anonimowo, lub nieanonimowo, za uprzednią zgodą respondenta.
  26. Informacje podane w w/w ankietach będą wykorzystane przez Organizatora w celu podnoszenia jakości Programu, a w formie anonimowej mogą być wykorzystane przez Organizatora w celu promocji Programu. Jeśli Mentorowana lub Mentor/-ka nie wyraża zgody na wykorzystanie jej / jego odpowiedzi, niezwłocznie powinna/powinien powiadomić o tym Organizatora.

Relacja mentorska

  1. Celem relacji mentorskiej jest rozwój. Relacja mentorska jest relacją partnerską opartą na dobrowolności, wzajemnym zaufaniu, szacunku, otwartości i zaangażowaniu, w której udział bierze Mentorka/Mentor i jej/jego podopieczna (Mentorowana).
  2. Mentor/-ka służy radą i inspiracją w dziedzinie rozwoju zawodowego i osobistego Mentorowanej. Jest źródłem pozytywnych impulsów do działania i refleksji intelektualnej. Jednocześnie czerpie z tej relacji dla siebie.
  3. W relacji mentorskiej obowiązuje zasada poufności.
  4. Warunkiem właściwego przebiegu relacji mentorskiej jest możliwość skutecznego komunikowania się Mentorowanej z jej Mentorką/Mentorem.
  5. Relacja mentorska rozpoczyna się od bezpośredniego spotkania Mentorki/Mentora i Mentorowanej podczas spotkania inauguracyjnego oraz trwa do grudnia 2025.
  6. Intensywność relacji mentorskiej zależy od potrzeb obu stron, ale standard minimum obejmuje jedno godzinne spotkanie konsultacyjne w miesiącu.
  7. Kontakt może odbywać się przez platformę networkingową zapewnioną przez Organizatora lub w inny sposób ustalony między Mentorką/-em i Mentorowaną.
  8. Tematykę spotkania może zaproponować zarówno Mentorowana, jak i Mentor/-ka. Dokładne zasady współpracy w ramach relacji mentorskej ustalane są indywidualnie przez parę mentorską podczas spotkania szkoleniowego inaugurującego program.
  9. Organizatorzy przez cały czas trwania programu zapewniają pomoc i źródła fachowej informacji nt. kształtowania relacji mentorskiej.
  10. W przypadku nierozwiązywalnego konfliktu lub zasadniczej zmiany w sytuacji życiowej jednej ze stron, relacja mentorska może zostać rozwiązana przed upływem sześciu miesięcy. W takim przypadku Organizatorzy mogą zaproponować w zastępstwie inną Mentorkę/-a lub Mentorowaną.
  11. O dopasowaniu Mentorowanej i Mentorki/-a decyduje Organizator.
  12. Na zakończenie programu pary mentorskie zostaną poproszone o informację zwrotną nt. swoich wrażeń z udziału w programie i zaprezentowanie wyników swojej pracy podczas spotkania podsumowującego program mentorski.

Zasady rekrutacji

  1. Mentorowane dobierane są w drodze Konkursu.
  2. O przyjęcie do programu mogą ubiegać się  (przede wszystkim) studentki, doktorantki i absolwentki studiów technicznych w obszarach IT, nowych technologii do 35 roku życia.
  3. Rekrutacja jest czteroetapowa i składa się z następujących części:
    1. ETAP I (marzec-maj 2025) - przyjmowanie zgłoszeń online poprzez formularz elektroniczny zamieszczony na dedykowanej stronie programu,
    2. ETAP II - wyłonienie spośród kandydatek osób przechodzących do etapu II i wstępne grupowanie par mentoringowych,
    3. ETAP III -  finalne grupowanie par mentoringowych
    4. ETAP IV (maksymalnie. do 30.05.2025) - przekazanie informacji o kwalifikacji do programu przez wysłanie indywidualnych maili z potwierdzeniem przyjęcia do programu oraz dedykowaną Mentorką/Mentorem.
  4. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą przedstawicielki Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.
  5. W wyniku selekcji zostanie wybranych 45 osób, które wezmą udział w programie “IT for SHE 2025”.
  6. Aplikacje niekompletne, nieprawidłowo wypełnione oraz przesłane po terminie będą odrzucone.
  7. Organizatorzy nie udostępniają informacji dotyczących przebiegu rekrutacji.

Zasady rekrutacji

  1. 23.05.2023 odbędzie się spotkanie szkoleniowe online z Mentorowanymi (udział jest obowiązkowy). O szczegółach uczestniczki będą informowane indywidualnie.
  2. Inauguracja programu będzie miała miejsce 4.06.2025 r. podczas konferencji Perspektywy Women in Tech Summit. Udział jest obowiązkowy. O szczegółach uczestniczki będą informowane indywidualnie.
  3. Relacja mentorska będzie miała miejsce od Spotkania Inauguracyjnego do Spotkania Zamykającego.
  4. Spotkanie zamykające IX edycję Programu mentoringowego IT for SHE odbędzie się w grudniu 2025 w Bukowinie Tatrzańskiej.
  5. Podczas Spotkania Zamykającego Mentorowane są zobowiązane do przedstawienia prezentacji, o których mowa w pkt. III.12.

Odpowiedzialność

  1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody majątkowe lub niemajątkowe poniesione przez Mentorowaną w wyniku wzięcia udziału w Programie.

Postanowienia końcowe

  1. Rozstrzyganie spraw nieujętych w regulaminie należy do kompetencji Organizatorów programu.
  2. Organizatorzy programu zastrzegają sobie prawo zmiany regulaminu.
  3. Obowiązująca wersja regulaminu jest opublikowana na stronie programu: http://www.itforshe.pl/pl/#program-mentoringowy 
  4. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania, unieważnienia lub przesunięcia terminów programu w dowolnym momencie bez podawania przyczyny.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 08.03.2025 r.

Mentorki i mentorzy - edycja 2023

Aleksandra Brojek

Performance and Business Manager Business Support / NatWest Poland

  • Career Growth
  • Budowanie marki osobistej/marki ekspertki
  • Networking
  • Komunikacja
Szymon	Czajka

Analyst / NatWest Data

  • Data analysis expertise
  • Business Intelligence (Tableau/Power BI)
  • Data engineering
  • Stakeholder management
Małgorzata Dutka

Software Engineer / Dell Technologies

  • start in IT
  • software development
  • architecture & system design
  • personal development
Łukasz Gajewski

Software Engineer / Goldman Sachs

  • Software / UI Development
  • Testing
  • Project Management
  • Teamwork / leadership

Jakub Gawryjołek

Vice President / Goldman Sachs

  • Software development
  • Communication
  • Team management
  • Thought leadership
Krzysztof Janus

Software Developer / Ericsson

  • SOFTWARE DEVELOPMENT (C++)
  • AGILE/SCRUM
  • FUNCTIONAL AND INTEGRATION TESTING
  • SELF-DEVELOPMENT
Robert	Karwowski

Dyrektor Centrum Kompetencji Zarządzania Projektami, Procesami i TTM / Orange

  • zwinność zespołu i lidera
  • wdrożenia agile/project management
  • procesy biznesowe
  • zespołowość i współpraca
Agnieszka Kociuba-Tomala

Dyrektorka IT / Orange

  • Leadership
  • Women in IT
  • Personal development
  • Communication & Teamwork

Hanna Kontkiewicz-Chachulska

Kierownik Programu Transformacyjnego Sieci / Orange

  • Leadership i zarządzanie zespołem
  • krytyczne myślenie
  • realizacja projektów z dofinansowaniem
  • kreatywność
Emil	Kowalczyk

Director of Autonomous Network / Orange Polska

  • Innovation Manager
  • Transformation Leader
  • Entrepreneur
  • Culture Changer
Aleksandra Kubiak

Line Manager / Ericsson

  • Leadership
  • Agile, Scrum
  • Effective collaboration
  • Personal Development
Katarzyna Kulpa-Dybel

Software Senior Principal Engineer / Dell Technologies

  • początki kariery w IT
  • zarządzanie zespołem
  • sztuczna inteligencja
  • rozwój umiejętności technicznych

Leszek Kusal

Project Manager/Delivery Manager / Ericsson

  • Budowanie Zespołu
  • Leadership
  • Rozwój Kariery
  • Project Management
Maciej	Kuske

Dyrektor Pionu Technologii / Natwest

  • Leadership and People Management
  • Career Development
  • Personal Branding
Milena Leśniewska

Engineering Manager / Dell Technologies

  • Python
  • Public Speaking
  • Self-confidence
  • Agile
Żaneta Łucka-Tomczyk

Customer Value Management Director / Orange

  • Leadership
  • Women in AI
  • Relationship Management
  • Transormation/Change

Monika	Mańkowska

Senior Engineering Manager / Dell Technologies

  • Leadership
  • Career growth
  • Agile
  • Project Management
Łukasz	Matusiak

Software Engineering Manager / Motorola Solutions

  • Project Management
  • Teamwork / Leadership
  • People Management
  • Self-Development
Zuzanna Moskała

Software Engineer / Goldman Sachs

  • first steps in IT
  • frontend development
  • soft skills
  • teamwork
Elif Ozdemir

Software Engineer / Goldman Sachs

  • programming (Java)
  • software engineering
  • learning & growth
  • communication & teamwork

Katarzyna Romaniuk

IAM Associate / Goldman Sachs

  • Python / .NET Development
  • self-development
  • Work-life balance
  • Studying Abroad
  • Studying part-time
Aleksandra	Rybak

Information Security Officer / State Street Corporation

  • Cybersecurity
  • Governance, Risk, and Compliance
  • Career development
  • Sales
Grzegorz Sawicki

Business Analyst / NatWest

  • Business Analysis
  • Project Management
  • Communication
  • From Idea to Project
Marek Stochel

SW Engineering Manager / Motorola Solutions

  • Leadership and teamwork
  • Change management
  • Technical Debt management
  • Personal development

Szymon Struś

Engineering Manager / Motorola Solutions

  • Zarządzanie zespołem
  • Zarządzanie projektami
  • SCRUM / Agile
  • Budowanie zespołów i rekrutacja
Joanna Szul

Software Engineering Leader / Ericsson

  • Leadership & people management
  • Software development process
  • Analytical thinking
  • Communication/influencing
Katarzyna Szwedo

Security Desk Manager / State Street Bank

  • Zarządzanie zespołem
  • Planowanie i organizowanie
  • Komunikacja i współpraca
Ewelina	Wachulec

Senior Engineering Manager / Dell Technologies

  • Career Development Strategies
  • Embracing AI Change
  • Innovations, R&D
  • Self development

Witek Wąchała

Senior Engineering Manager / Motorola Solutions

  • Developing you as a leader
  • Process optimization
  • Cost control
  • Leadership by influence
Barbara Wąsik

Software Engineer / Motorola Solutions

  • Software Engineering
  • Początki kariery w IT
  • Mobile & Web development
  • Praca w międzynarodowym środowisku
Magdalena	Woda

IT Business Analyst / State Street

  • Process improvement
  • Reengineering
  • Multitasking
  • Priority setting
Agnieszka Wójcik

Menedżer ds. Wsparcia Procesu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji / State Street Bank International GmbH

  • Leadership
  • Cybersecurity
  • International Work Environment

Kinga Wojtczak

Software Developer / Ericsson

  • Agile
  • Teamwork
  • Testing
  • Career growth in IT
Izabela	Wójcik

Charles River Development Director / Charles River Development a State Street Company

  • Career development
  • Leadership
  • Client relationship management
  • Data transformation and visualization